Elastiekekoers gaat donderdag niet door

Onlangs onthulde bestuurslid Luuk Braakhuis, van de elastiekenkoers, dat de deelnemers dit jaar zouden vertrekken vanuit Leeuwarden. Maar de 11e editie van de Elastiekenkoers, die donderdag zou worden verreden, gaat niet door. Het bestuur heeft besloten het evenement af te gelasten vanwege de verwachte extreme hitte.

Volgens de organisatie laten de weersverwachtingen geen ruimte voor een verantwoorde uitvoering van de koers.Er zal niet worden gefietst en er is dus ook geen traditionele intocht bij d’Olde Smidse. we zullen donderdag een aantal wensen worden vervuld die al in voorbereiding waren. Tot slot doet de organisatie nog een oproep aan de deelnemers om hun Elastiekenkoers-tenue goed te bewaren. De bedoeling is om in 2027 met hetzelfde peloton alsnog aan de start te verschijnen.

En verder:

Deel dit bericht via: